پاک کردن لکه جوهر نمک از سنگ

پاک کردن لکه جوهر نمک از روی سنگ


جوهر نمک، به عنوان یک ماده شیمیایی قوی، می‌تواند به سطوح سنگی آسیب برساند. این لکه‌ها از جوهر نمک معمولاً به دلیل واکنش آن با سنگ یا مواد موجود در آن ساخته می‌شوند و می‌توانند ظاهر زیبای سطح سنگ را تخریب کنند. برای اینکه از آسیب بیشتر جلوگیری شود، لازم است که به سرعت واکنش مناسب را نشان دهید و برای پاکسازی این لکه‌ها اقدام کنید.برای همین در ادامه به روش های پاک کردن لکه جوهر نمک از سنگ می پردازیم.

 

استفاده از جوهر نمک برای سطوح سنگی چه عوارضی دارد؟

جوهر نمک یا هیدرولیک اسید، به‌عنوان یک شوینده و جرم‌گیری قوی مورد استفاده برخی از خانم‌های خانه دار برای تمیزی و برق انداختن سطوح مختلف است. با این حال، در زمان استفاده از این ماده باید به نکات بهداشتی توجه ویژه داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. استفاده از این جرم‌گیر باید در مکانی با تهویه مناسب صورت گیرد. همچنین برای حفاظت از پوست، استفاده از دستکش و دمپایی جلو بسته و استفاده از ماسک توصیه می‌شود.
  1. هیچ‌گاه از آب داغ برای آبکشی این مواد شیمیایی استفاده نکنید. برای جلوگیری از تبدیل شدن مواد شیمیایی به بخار و ورود آن به مجرای تنفسی که ممکن است خطرناک باشد، از آب سرد استفاده کنید.
  1. هرگز جوهر نمک را با سایر مواد شیمیایی مانند وایتکس ترکیب نکنید. این ترکیب می‌تواند منجر به آزاد شدن گاز کلر و تشکیل اسید کلریک شود که بسیار مضر بوده و باعث مسمومیت شدید تنفسی می‌شود.
  1. استفاده بی‌توجه از جوهر نمک می‌تواند به کاهش عمر سنگ و ظاهر نامناسب آن منجر شود. از این‌رو، از استفاده این ماده برای تمیزی سطوح سنگی به‌خصوص پیشنهاد نمی‌شود. استفاده از جوهر نمک می‌تواند سطوح سنگی را تیره و لکه‌دار کند و مشکلاتی را بوجود آورده که برطرف کردن آنها اغلب نیازمند دستگاه‌های کفسابی است.

پیشنهاد : روش های پاک کردن لکه روغن ماشین از پارکینگ

جوهر نمک روی سنگ

روش های رفع لکه جوهر نمک از سنگ

 

1.ترکیب اب و هیدروژن پراکسید برای از بین بردن لکه جوهر نمک روی سنگ

محلول آب و هیدروژن پراکسید یک روش موثر برای رفع لکه جوهر نمک از سنگ است. این محلول با ترکیب یک قسمت آب و یک قسمت هیدروژن پراکسید تهیه می‌شود. برای استفاده، پارچه‌ای نرم را در این محلول آغشته کرده و آن را به لکه جوهر نمک بمالید. پس از گذشت مدتی، می‌توانید ببینید که لکه جوهر نمک از بین رفته است. این روش یکی از روش‌های موثر برای پاکسازی لکه‌های جوهر نمک از سطوح سنگی است.

2.استفاده از اسید فسفریک یا امونیاک رقیق

برای از بین بردن لکه جوهر نمک روی سنگ، می‌توانید از اسید فسفریک یا آمونیاک رقیق استفاده کنید. اسید فسفریک به عنوان یک حلال برای جوهر نمک شناخته می‌شود و در نوشابه‌ها نیز موجود است. از این روش می‌توانید با استفاده از کمی نوشابه و یک برس برای پاکسازی لکه جوهر نمک استفاده کنید. اگر با این روش لکه هنوز پاک نشد، می‌توانید از آمونیاک رقیق شده استفاده کنید، اما حواستان باشد که آمونیاک باید به اندازه ۱۰ درصد رقیق شود. با استفاده از اسفنج و محلول، می‌توانید برای پاکسازی لکه‌های مورد نظر خود اقدامات لازم را انجام دهید.

3.پاک کردن لکه جوهر نمک از روی سنگ با جوش شیرین

برای پاک کردن لکه جوهر نمک از روی سنگ، می‌توانید از روش جوش شیرین استفاده کنید. این روش معمولاً در زمانی که لکه جوهر نمک تازه به وجود آمده باشد، بسیار موثر است. اما اگر لکه در گذشته پدید آمده باشد، بهتر است از ترکیب بهتری استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید جوش شیرین را با آب ترکیب کرده و از آن استفاده کنید. برای این کار، خمیری از جوش شیرین را تهیه کرده و آن را به مدت ده تا پانزده دقیقه روی لکه قرار دهید. سپس با استفاده از یک پارچه مرطوب، سطح را تمیز کنید. این فرآیند را می‌توانید تا زمانی که لکه کاملاً پاک شود، تکرار کنید.

4.آب و امونیاک

محلول آب و آمونیاک یکی دیگر از روش‌های موثر برای رفع لکه جوهر نمک از روی سطوح سنگی است. برای استفاده از این روش، می‌توانید یک قسمت آب را با یک قسمت آمونیاک مخلوط کنید. سپس، یک پارچه نرم را در این محلول غوطه‌ور کنید و سپس آن را روی لکه جوهر نمک بمالید. پس از مدتی، معمولاً حدود چند دقیقه، باید لکه جوهر نمک از بین برود.

بیشتر بخوانید : جرم گیری موزائیک پارکینگ و حیاط

روش های رفع لکه جوهر نمک از سنگ

حذف لکه‌های جوهر نمک با کفسابی

جوهر نمک به طور طبیعی یک اسید بسیار قوی است، بنابراین لکه‌هایی که توسط آن ایجاد می‌شوند، بسیار عمیق خواهند بود. تنها راه معمول برای پاکسازی این لکه‌ها، استفاده از کفسابی و سنگسابی است، که به عنوان بهترین روش شناخته می‌شود. با انجام این کار توسط متخصصان و با استفاده از دستگاه‌های کفسابی، لکه‌ها به‌طور کامل از بین می‌روند و دیگر نیازی به نگرانی در این زمینه نیست.در حال حاضر، ما خدمات کفسابی در تهران و کرج را با بهترین قیمت به شما ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید به ما مراجعه کرده و از این خدمات بهره‌مند شوید.

 

سخن آخر

پاک کردن لکه‌های جوهر نمک از سنگ یک فرآیند حساس است و نیاز به روش‌های مناسب دارد. استفاده از مواد شیمیایی قوی مانند آمونیاک و هیدروژن پراکسید یا روش‌های مکانیکی مثل استفاده از جوش شیرین می‌تواند موثر باشد. در صورت عدم موفقیت، مشاوره متخصصین و استفاده از دستگاه‌های کفسابی پیشنهاد می‌شود.

 

امتیاز دهید post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری

خانه تماس یکتماس دو