کفسابی سنگ مرمریت ارزان و مقرون به صرفه

کفسابی چیست

کفسابی یکی از بهترین روش های پاکسازی کفپوش ساختمان است. کفپوش ها معمولا از جنس سنگ مرمر، موزاییک، سرامیک و… هستند اما برای تمیز کردن سنگ مرمر از مواد شوینده قوق نمی توان استفاده کرد زیرا باعث آسیب به سطح سنگ می شود، بنابراین کفسابی سنگ مرمریت بهترین روش تمیز کردن این کفپوش ها است. عملیات کفسابی درمواردی که سنگ های کف ساختمان کدر شده و با شوینده های معمولی تمیز نمی شود، بسیار پرکاربرد است. در ادامه مقاله به بررسی فواید کفسابی و روش های متداول آن می پردازیم.

فواید کفسابی چیست؟

کفسابی ساختمان باعث درخشندگی و جلای سطوح می شود از جمله مهم ترین فواید کفسابی می توان به موارد زیر اشاره کرد.
· کفسابی موجب جلای سنگ و سطوح داخلی ساختمان می­شود.
· با کفسابی درزهای خالی سنگ ها یا شکستگی های سطحی سنگ ها ترمیم می شود.
· مهم ترین فایده کفسابی تمیز شدن سطوح است. پس از اتمام ساخت و ساز ممکن است مصالح ساختمانی مانند گچ و سیمان روی سطوح به راحتی پاک سازی نشود بنابراین بهترین کفسابی بهترین روش برای تمیز کردن سطوح می باشد.
· علاوه بر کف ساختمان، دیوار یا دیگر سطوح سنگی ساختمان با روش کفسابی تمیز و درخشان می­شود.
· کفسابی با حذف لایه سطحی سنگ موجب نو شدن سنگ ها و تغییر رنگ سنگ می شود.
· در مواردی ریختن مواد شیمی روی سنگ های کف ساختمان موجب تغییر رنگ سنگ می شود که بهترین روش برای پاکسازی سنگ، کفسابی سنگ مرمریت است.
· ممکن است با گذشت سال های زیادی به دلیل تیره و کدر شدن سطح سنگ به فکر تعویض کفپوش ها باشید، اما با انجام فرآیند کفسابی درخشندگی و تمیزی به سطوح باز میگردد.
· انجام فرآیند کفسابی منجر به افزایش ماندگاری و دوام سنگ ها بویژه سنگ های مرمریت می شود.

کفسابی سنگ مرمریت

ویژگی های سنگ مرمر

سنگ مرمر به دلیل مزایایی که دارد همواره به عنوان کفپوش در ساختمان ها، اداره ها، بانک ها و… مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ های مرمر عمدتا در ابعاد و طرح های مختلف قابل اجرا هستند و دارای تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی می باشند. دیگر ویژگی های سنگ مرمر به شرح زیر است.
· دارای قابلیت کشش و فشار بالا نسبت به سایر سنگ ها هستند.
· دارای مقاومت بالا در برابر تغییر شرایط آب و هوایی هستند( به عنوان مثال سرد و گرم شدن هوا تاثیری بر این سنگ ها ندارد)
· سنگ مرمر به دلیل قابلیت آسان نصب بسیار کاربردی است.
· دارای وزن کمتر در مقایسه با سایر سنگ های زینتی هستند.

مراحل کفسابی سنگ مرمریت

برای انجام کفسابی سنگ مرمریت ابتدا باید نوع سنگ مرمر را مشخص کنید، سنگ های مرمر انواع مختلفی دارند اما پرکاربردترین آنها سنگ مرمریت خوی و مرمریت هرسین هستند. سپس مواد شوینده و لقمه سنگ مناسب برای ازبین بردن لکه های روی سنگ را تعیین کنید. به عنوان مثال اگر مواد شیمیایی باعث ایجاد لکه روی سنگ شده باشد، نوع مواد شوینده قوی تری برای پاکسازی انتخاب کنید. برای کفسابی در تهران بهتر است به افراد ماهر در این حرفه مراجعه کنید زیرا برای انجام این کار مهارت بالا و دستگاه های مخصوص لازم است.
مرحله اول: در مرحله با استفاده از لقمه سنگ عملیات کفسابی سنگ مرمریت را آغاز می کنیم. در این مرحله با ساب زنی مواد مختلف روی سنگ ها پاکسازی شده و درز های موجود در سنگ آشکار می شود.
مرحله دوم: در این مرحله با استفاده از بتونه و سایر مواد پر کننده درز و شکاف های موجود در سنگ ها را پر می کنیم. پس از این مرحله باید مدتی منتظر بمانیم تا مواد خشک شوند.
مرحله سوم: در نهایت با ساب زنی سطح مورد نظر را به درخشندگی و جلای اولیه می رسانیم.
توجه داشته باشید که سنگ مرمر به دلیل ظرافت و گران قیمت بودن بسیار حساس می باشد و کفسابی سنگ مرمریت حتما باید توسط شخصی با تجربه و حرفه ای انجام شود.

فواید ساب زنی و آپوکسی کردن سنگ های مرمریت

یکی از موراد پرکاربرد سنگ های مرمریت در لابی ساختمان ها و بویژه هتل ها می باشد. در این مکان ها به دلیل تردد زیاد رنگ سنگ پس از مدتی تیره می شود که در این موارد کفسابی لابی ساختمان بهترین راه حل برای پاکسازی و درخشندگی سطوح است.
درواقع ساب زنی سنگ مرمر باعث افزایش دوام و طول عمر سنگ می شود. همچنین درصورت وجود لکه های تیره یا تغییر رنگ سطوح ساب زنی منجر به درخشان شدن سطح مورد نظر می شود. ساب زنی سنگ مرمر در مواردی که سطوح ناصاف و دارای پستی بلندی باشند نیز بسیار کاربردی است.
آپوکسی کردن از دیگر مراحل کفسابی سنگ مرمریت است. اپراتور کفساب در این مرحله با آپوکسی کردن سنگ ناهمواری های سطح سنگ را اصلاح می کند و باعث یکدست شدن سطح سنگ می شود. عملیات کفسابی در کرج با استفاده از دستگاه های پیشرفته و اپراتور حرفه ای صورت می گیرد.

هزینه های کفسابی سنگ مرمریت

قیمت کفسابی سنگ مرمریت به عوامل مختلفی بستگی دارد. نخستین عامل در تعیین قیمت کفسابی مترازسالن مورد نظر است. دومین عامل موثر در قیمت کفسابی سنگ مرمریت، نوع سنگ و مواد مورد نیاز برای انجام عملیات کفسابی است. به طورکلی هزینه های کفسابی و سنگسابی پس از مشاهده سطوح مورد نظر توسط اپراتور تعیین می شود.
همانطو که می دانید به دلیل حساسیت بالای این نوع سنگ ها عملیات کفسابی سنگ مرمریت باید با نهایت دقت صورت گیرد به همین دلیل هزینه ی کفسابی گرانیت و سنگ مرمریت نسبت به موزاییک یا سنگ های دیگر مقداری بیشتر است. عملیات کفسابی و سنگسابی  اندرزگو در مدت زمان مناسب و همچنین با نازلترین قیمت توسط اپراتور کفساب انجام می شود.

کفسابی سنگ مرمریت

تفاوت کفسابی با فرچه زنی سرامیک

فرچه زنی سرامیک همانند کفسابی سنگ یکی از روش های تمیز کردن سطوح است. در روش فرچه زنی سرامیک با استفاده از دستگاه های مخصوص آلودگی های روی سطوح سرامیکی کاملا از بین می روند که این عملیات پس از اتمام ساخت و ساز و تعمیرات در منزل بسیار کاربردی است.
در واقع تفاوت کفسابی و فرچه زنی در نوع انجام این عملیات ها است به طوری که در روش کفسابی چند لایه از سطح سنگ برداشته شده و شکاف های سنگ با مواد رزین پر می شوند و در نهایت سطح مورد نظر صاف و صیقلی می شود اما در روش فرچه زنی لایه برداری عمقی از سطوح سرامیک انجام نمی شود. درواقع هدف اصلی فرچه زنی سرامیک تمیز کردن سطوح سرامیکی با استفاده از فرچه های مخصوص است.

کفسابی با نانو ساب

کفسابی با استفاده از تکنولوژی نانو ساب یکی از کاربردی ترین روش های کفسابی سنگ مرمریت است. نانو سابی در عملیات کفسابی به معنی آبگریز کردن سنگ های سطوح است. برخی از سنگ ها یا موزاییک های کف ساختمان به دلیل داشتن مقادیر نمک در ساختار خود آب را جذب می کنند و جذب آب باعث تخریب سنگ می شود. در این موارد باید هزینه های زیادی برای تعویض کفپوش ها پرداخت کنید اما با تکنولوژی نانو ساب می توانید این گونه سنگ ها در مقابل جذب آب مقاوم نمایید.
در روش کفسابی با نانو ساب سطوح علاوه بر آب درمقابل سایر مواد از جمله گریس و روغن نیز غیرقابل نفوذ می شوند. بنابراین در آزمایشگاه های مختلف که احتمال ریختن مواد شیمیایی روی سطوح وجود دارد، استفاده از این تکنولوژی بسیار کارآمد و مطلوب است.
افزایش دوام و طول عمر سنگ های مختلف از جمله سنگ های مرمریت، یکی از مهم ترین مزیت های کفسابی به روش نانو ساب می باشد.

مراحل کفسابی با نانو ساب

کفسابی به روش نانو باید توسط اپراتور حرفه ای انجام شود زیرا این روش کفسابی حساسیت بیشتری دارد. کیفیت کار کفسابی به طورکلی به مواد مورد استفاده (نانو مواد)، دستگاه ها و میزان تجربه اپراتور بستگی دارد. کفسابی با نانو ساب برای سطوح مختلف ساختمان قابل اجرا است. در اجرای این عملیات توجه به نکات زیر ضروری است.
· در روش کفسابی با نانو ساب ابتدا باید سطوح مورد نظر را از هر گونه آلودگی تمیز کنید و سطح را کاملا خشک نگه دارید.
· در مرحله بعد مواد نانو با غلظت مناسب باید روی سطح ریخته شود و توسط اپراتور کفساب به صورت یکنواخت بوسیله غلطک روی سطح پخش شود.
· در نهایت از یکدست شدن سطح اطمینان حاصل کنید و تا زمانی که سطوح خشک شوند نباید هیچگونه ترددی در محل داشته باشید.
اگر این عملیات توسط فردی ماهر انجام شود قطعا نتیجه کار کفسابی با تکنولوژی نانو ساب بسیار مطلوب و مورد قبول مشتری خواهد بود. خدمات کفسابی در تهران با روش نانو ساب توسط تیم حرفه ای با بهترین کیفیت و متریال ارائه می شود.

کفسابی سنگ مرمریت

سخن پایانی

در مواردی که آلودگی روی سطوح و سنگ های مرمر با مواد شوینده از بین نمی رود، بهترین راه حل کفسابی سنگ است. خدمات کفسابی سنگ مرمریت همواره با بهترین کیفیت و توسط اپراتور حرفه ای در تهران ارائه می شود. به طورکلی کفسابی به منظور زیبا و درخشان شدن سطوح انجام می شود و هرچه مواد مورد استفاده با کیفیت تر و اپراتور با حرفه ای تر باشد میزان رضایت مشتری نیز بیشتر می شود. توجه داشته باشید که عملیات کفسابی سنگ یا فرچه زنی سرامیک به نوع سطح مورد نظر و میزان آلودگی آن بستگی دارد.

امتیاز دهید post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری

خانه تماس یکتماس دو