کفسابی لابی ساختمان توسط استادکاران ماهر

کفسابی روش کاربردی برای پاک کردن آلودگی از سطوح مختلف از جمله لابی ساختمان ها، راهرو، سالن و…است. در عملیات کفسابی لابی ساختمان با استفاده از ابزار و دستگاه های مخصوص یک لایه از سطوح برداشته می شود تا سنگ به حالت درخشندگی و زیبایی قبل خود باز گردد.
در روش کفسابی اپراتور ساب زنی با استفاده از دستگاه مخصوص حدود 5 میلیمتر از سطح سنگ برمیدارد تا ضمن پاک و درخشان شدن سطوح، ناهمواری و درز های سنگ ها نیز برطرف شود. این روش نه تنها موجب آسیب به سنگ نمی شود، بلکه اگر با روش های درست انجام شود منجر به افزایش مقاومت و دوام سنگ ها می شود. در ادامه مطلب مراحل و فواید کفسابی ساختمان را به طور مفصل توضیح می دهیم.

کفسابی لابی ساختمان
مزایای کفسابی لابی ساختمان

لابی ساختمان یکی از قسمت های شلوغ و پرتردد ساختمان است به همین دلیل پس از مدتی ممکن است به علت تجمع آلودگی و گرد و غبار، سنگ های کف آن تغییر رنگ داده و با شستشوی معمولی به حالت اولیه بازنگردد. بنابراین استفاده از روش کفسابی بهترین راه حل برای درخشان شدن کفپوش ساختمان می باشد.
در روش کفسابی لابی ساختمان با برداشته شدن یک یا چند لایه از روی سطح سنگ، سطوح مورد نظر صاف و صیقلی شده و ناهمواری های موجود در سنگ اصلاح می شود. با استفاده از این روش در هزینه ها بسیار صرفه جویی می شود زیرا تعویض سنگ و کفپوش های کف ساختمان هزینه های زیادی به بار می آورد اما با روش کفسابی، سطح سنگ کاملا صاف و نو می شود.
در مو لابی ساختمان های بزرگ و هتل ها با انجام عملیات کفسابی، سطوح ورودی ساختمان آنقدر درخشان و تمیز به نظر می آیند که حتی تصویر اجسام روی سنگ ها منعکس می شود.

نانو ساب چیست و چه کاربردی دارد؟

نانو ساب یک تکنولوژی پیشرفته در صنعت کفسابی و سنگسابی محسوب می شود. در این روش سطح مورد نظر توسط مواد نانو پوشیده شده و نسبت به آب و برخی مواد مقاوم می شود در اصطلاح می گویند سطح آب گریز شده است.
نانو ساب درواقع یک ماده اشباع کننده و سازگار با محیط زیست است که با ایجاد یک پوشش روی سطوح مختلف مانع از نفوذ آب و گرد و غبار روی سنگ می شود.
همانطور که می دانید لابی هر ساختمان بخش مهم هر ساختمان است و همواره در معرض دید قرار می گیرد بنابراین استفاده از نانو ساب ضد آب بهترین روش برای پاکسازی سطوح این بخش از ساختمان است.
خدمات کفسابی در تهران با جدیدترین متد روز دنیا و دستگاه های پیشرفته توسط اپراتور حرفه ای ارائه می شود.

ویژگی های اپراتور کفساب

فردی که به عنوان اپراتور کفساب و سنگساب استخدام می شود باید به عملکرد دستگاه های کفسابی و عملیات ساب زنی کاملا مسلط باشد. اپراتور با روئیت محل مورد نظر باید دستگاه و لقمه مورد استفاده برای آن محل را انتخاب کند.
درواقع عملکرد اپراتور عامل اصلی در میزان رضایت مشتری از عملیات کفسابی است. کیفیت کار کفساب بر قیمت کفسابی لابی ساختمان نیز تاثیرگذار است.
اپراتور کفساب باید به خدمات نانو ساب و ضد آب نیز تسلط داشته باشد تا بتواند درصورت درخواست مشتری، این کار را بدون نقص انجام دهد.
برای کسب رضایت مشتریان و ارائه کار با کیفیت، خدمات کفسابی و سنگسابی در جردن توسط اپراتور کفساب با تجربه انجام می شود.

کفسابی لابی ساختمان
نکات مهم درمورد ساب زنی سنگ

برای انجام خدمات کفسابی یا سنگسابی ابتدا باید لقمه مناسب با سطح را انتخاب کنیم. نوع لقمه به جنس سنگ های محل مورد نظر دارد. به عنوان مثال برای سنگ های مرمر یا گرانیتی لقمه ظریف تر انتخاب می کنیم زیرا این سنگ ها درمقایسه با موزاییک ها مقاومت کمتری دارند و از حساسیت بیشتری برخوردارند.
در هنگام ساب زنی باید به عمق خراشیدگی سطح توجه کنیم زیرا در مواردی ترک و خراشیدگی سطحی بوده و نیازی به لایه برداری عمقی نیست.
در پایان مراحل ساب زنی باید به حذف لبه ها توجه کنیم زیرا این کار در میزان کیفیت کفسابی بسیار تاثیرگذار است. مرحله پولیش نهایی سطوح نیز باید با دقت زیادی انجام شود.
در نهایت پس از اتمام مراحل کفسابی باید فاضلاب کفسابی را به سرعت از روی سطوح جمع آوری کنیم اما از ریختن این مواد به فاضلاب شهری جدا خودداری کنید.

فرچه زنی سرامیک چه کاربردهایی دارد؟

فرچه زنی سرامیک همانند کفسابی یکی از روش های پاکسازی سطوح است که با دستگاه و فرچه های مخصوص انجام می شود. درمواردی که آلودگی های سطحی به قدری نیست که نیازی به ساب زنی و لایه برداری از سنگ باشد، از روش فرچه زنی سرامیک استفاده می شود.
در روش فرچه زنی توجه به جنس سنگ محل مورد نظر فرچه مناسب را انتخاب می کنیم. این روش را عمدتا نوعی شستوشوی سطح در نظر می گیرند. از مزایای روش فرچه زنی نسبت به کفسابی می توان به کمتر بودن هزینه ها و کوتاه تر بودن عمل فرچه زنی اشاره کرد.
برای شستوشوی سرامیک و سطوح مختلف با روش فرچه زنی از انواع فرچه های پلاستیکی، فرچه های سیمی و فرچه های بکسری استفاده می شود. توجه داشته باشید که نوع فرچه و مواد شوینده مورد استفاده به جنس سطح مورد نظر بستگی دارد.

کاربردهای کفسابی

مهم ترین کاربرد کفسابی در ساختمان های تازه تاسیس شده و پس از اتمام فرآیند ساخت و ساز است زیرا در این مواقع کفپوش ساختمان دارای آلودگی و مصالح ساختمانی است. کفسابی باعث تمیز شدن سطح از هرگونه گرد و غبار و افزایش طول عمر سنگ می شود.
خدمات کفسابی لابی ساختمان همواره برای هر ساختمانی ضروری است زیرا لابی ساختمان هرچقدر تمیز تر باشد جلوه ساختمان زیباتر به نظر می آید. بنابراین لازم است هرچندسال یک بار برای ایجاد درخشندگی و اصلاح آسیب های سطحی سنگ ها از کفسابی استفاده کنید.
اگر از کفسابی با نانو ساب ضد آب برای لابی استفاده شود، درخشندگی و جذابیت سطوح داخلی ساختمان دو چندان می شود. درواقع نانوساب بهترین انتخاب برای لابی هر ساختمانی می باشد زیرا با این خدمات، سطوح داخلی در برابر آب و ذرات گرد و غبار مقاوم شده و همیشه این قسمت های پر تردد ساختمان همواره عاری از آلودگی ها باقی می ماند.

انواع دستگاه کفسابی

فرآیند کفسابی لابی ساختمان با هدف براق و یکدست شدن سطوح انجام می شود که در این روش از دستگاه های مخصوص استفاده می شود. دستگاه های کفسابی انواع مختلفی دارند که در اینجا به بررسی هر یک از این دستگاه ها می پردازیم.

1. دستگاه کفسابی دستی

این مدل دستگاه ها برای کفسابی قسمت هایی از ساختمان مانند راه پله و سرویس بهداشتی کاربرد دارد.

2. دستگاه تک فاز

این دستگاه ها با برق شهر کار می کنند و برای کفسابی منازل و آپارتمان ها مناسب هستند.

3. دستگاه سه فاز

این دستگاه های کفسابی تنها با برق سه فاز کار می کنند بنابراین در ساختمان هایی که دارای برق سه فاز یا آسانسور هستند برای کفسابی لابی ساختمان کاربرد دارد. دستگاه کفسابی سه فاز دارای قدرت بسیار زیادی نسبت به سایر دستگاه ها می باشد.

کفسابی لابی ساختمان

معرفی انواع عملیات کفسابی

کفسابی ساختمان برای انواع سنگ ها از جمله سنگ مرمریت، گرانیت، آجرنما و… کاربرد دارد. در مواردی برای انواع بتن ها نیز از کفسابی استفاده می شود. عملیات کفسابی بتن در تهران با دستگاه های مخصوص انجام می شود. کفسابی بتن به منظور صاف و صیقلی شدن سطح بتن انجام می شود و دستگاه های کفسابی برای بتن و سطوح سنگی همان دستگاه های ذکر شده در مقاله است با این تفاوت لقمه یا الماس های مورد استفاده برای این دو عملیات متفاوت است.
کفسابی سنگ ها و سطوح در ساختمان انجام می شود اما کفسابی بتن معمولا در کارخانه ها و پروژه های عمرانی دارای کاربرد بسیار زیادی می باشد.

کفسابی لابی ساختمان

قیمت کفسابی لابی ساختمان

هزینه های کفسابی و سنگسابی جردن با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود به عنوان مثال متراژ سالن یا لابی مورد نظر مهم ترین عامل در قیمت کفسابی لابی ساختمان است. با تخصصی شدن دستگاه های کفسابی و سنگسابی این عملیات باید توسط اپراتور حرفه ای و با تجربه انجام شود تا بهترین بازدهی را برای شما داشته باشد.
از دیگر عوامل موثر در قیمت کفسابی در تهران می توان به نوع دستگاه مورد استفاده برای کفسابی اشاره کرد. درمیان دستگاه های کفسابی، دستگاه سه فاز دارای قدرت بیشتر و قیمت بالاتری برای انجام عملیات کفسابی است. به ترتیب دستگاه های تک فاز و سپس دستگاه کفساب دستی هزینه های کمتری نسبت به دستگاه سه فاز دارند.
در کفسابی میزان خطوط روی سنگ ها و درز و شکاف های موجود در سنگ ها نیز در قیمت کفسابی تاثیر گذار است. زیرا این شکاف ها با مواد رزین پر می شوند بنابراین هزینه های کفسابی متغییر است.

سخن آخر

کفسابی و سنگسابی از جمله عملیات های پاکسازی و اصلاح ناهمواری های سطوح داخلی ساختمان هستند. خدمات کفسابی در تهران با دستگاه های پیشرفته و توسط افراد آموزش دیده انجام می شود. شما می توانید برای تمیزکردن سطوح داخلی ساختمان از هرگونه آلودگی از جمله مصالح ساختمانی از خدمات کفسابی لابی ساختمان استفاده کنید. توجه داشته باشید که خدمات کفسابی و سنگسابی علاوه بر پاکسازی سطوح، منجر به افزایش دوام سنگ ها نیز می شوند.

امتیاز دهید post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری

خانه تماس یکتماس دو