پاک کردن سیمان از روی سرامیک یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی سرامیک بوده که در کف و دیوارهای منازل، ادارات، فروشگاه ‌ها و… استفاده می‌شود. سرامیک دارای ظاهری زیبا و شیک بوده و در برابر عوامل شیمیایی و فیزیکی مقاوم است. به همین دلیل برای استفاده در مکان های پرتردد مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی و راهروها مناسب هستند.

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای سرامیک ها پیش بیاید، ریختن سیمان روی آن ها است. این مشکل ممکن است در هنگام انجام کارهای ساختمانی یا تعمیرات منزل رخ دهد. سیمان یک ماده چسبنده است که به راحتی روی سرامیک ها می‌چسبد و پاک کردن آن کار دشواری است. در این مقاله، قصد داریم روش ‌های مختلف برای تمیزکردن سیمان از روی سرامیک را به شما آموزش دهیم.

چه روش‌ هایی برای تمیز کردن سیمان از روی سرامیک وجود دارد؟

برای پاک  کردن سیمان از روی سرامیک بسته به میزان خشک شدن آن، روش‌ های مختلفی وجود دارد.

پاک کردن سیمان تازه از روی سرامیک

اگر سیمان تازه روی سرامیک ریخته شود، می‌توان آن را به راحتی با آب و یک پارچه تمیز پاک کرد. برای این کار، ابتدا سطح سرامیک را با آب خیس کنید و سپس با یک پارچه تمیز به آرامی سیمان را پاک کنید. در صورتی که سیمان به سطح سرامیک چسبیده باشد، می‌توانید از یک کاردک پلاستیکی یا چوبی برای جدا کردن آن استفاده نمایید.

پاک کردن سیمان خشک از روی سرامیک

اگر سیمان روی سرامیک خشک شده باشد، باید از روش‌ های دیگری برای پاک کردن آن استفاده کرد. با ما همراه باشید تا راه های پاک کردن سیمان تازه و خشک را از روی سرامیک برای شما بیان کنیم.

پاک کردن سیمان از روی سرامیک

روش ‌های پاک کردن سیمان تازه از روی سرامیک

برای تمیز کردن سیمان تازه از روی سرامیک می‌توان از روش های مختلفی استفاده کرد. این روش ها عبارتند از:

استفاده از آب و صابون

ساده ترین روش برای تمیز کردن سیمان تازه از روی سرامیک، استفاده از آب و صابون است. برای این کار، ابتدا یک سطل آب و مقداری صابون را مخلوط کنید. سپس، یک اسفنج را به این محلول آغشته کرده و روی سیمان تازه بکشید. سیمان به راحتی از روی سرامیک پاک خواهد شد.

استفاده از سرکه

سرکه یک ماده اسیدی است که می‌تواند به شل شدن سیمان کمک کند. برای این کار، ابتدا یک پارچه را به سرکه آغشته کرده و روی سیمان تازه بکشید. بگذارید سیمان به مدت 10 تا 15 دقیقه در سرکه خیس بخورد. سپس، با استفاده از یک اسفنج یا کاردک، سیمان را پاک کنید.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین نیز یک ماده اسیدی است که در تمیز کردن سیمان از روی سرامیک بسیار موثر است. برای این کار، ابتدا یک خمیر از جوش شیرین و آب تهیه کنید. سپس، این خمیر را روی سیمان تازه بمالید. بگذارید این خمیر به مدت نیم ساعت روی سیمان بماند. سپس، با استفاده از یک اسفنج یا کاردک، می‌توانید سیمان را از روی سرامیک پاک نمایید.

جوهر نمک

جوهر نمک یک ماده شیمیایی است که می‌تواند به تمیز کردن سیمان از روی سرامیک کمک کند. برای این کار، مقداری جوهر نمک را با آب مخلوط کرده و روی سیمان ریخته و با یک اسفنج یا پارچه تمیز شروع به پاک کردن کنید. در صورتی که سیمان روی سرامیک زیاد باشد، می‌توانید از یک فرچه نرم نیز استفاده کنید.

مطالب پربازدید: تمیز کننده سنگ و سرامیک

 

پاک کردن موزاییک

 روش ‌های پاک کردن سیمان خشک از روی سرامیک

همان طور که بیان شد اگر سیمان روی سرامیک خشک شده باشد، باید از روش ‌های دیگری برای پاک کردن آن استفاده کرد. ما در زیر این روش ها را برای شما بیان می‌کنیم.

روش اول: استفاده از اسید

اسید یکی از مواد قوی است که می‌تواند سیمان را حل کند. برای پاک کردن سیمان از روی سرامیک می‌توانید از اسید فسفریک استفاده کنید. اسید فسفریک یک ماده اسیدی قوی است که می‌تواند به راحتی سیمان را از بین ببرد. اما این ماده باید با دقت استفاده شود، زیرا می‌تواند به سرامیک ها آسیب برساند. برای استفاده از اسید فسفریک، ابتدا یک سطل آب و مقداری اسید فسفریک را مخلوط کنید. سپس، یک اسفنج را به این محلول آغشته کرده و روی سیمان تازه بکشید. بگذارید سیمان به مدت 10 تا 15 دقیقه در محلول اسید فسفریک خیس بخورد. سپس، با استفاده از یک اسفنج یا کاردک، سیمان را پاک کنید.

روش دوم: استفاده از آب جوش و آبلیمو

برای پاک کردن سیمان با آب جوش، ابتدا یک قابلمه آب جوش را آماده کنید. سپس، آب جوش را روی سیمان خشک بریزید. اجازه دهید آب جوش به مدت 1-2 دقیقه روی سیمان بماند تا سیمان حل شود. سپس، با یک کاردک پلاستیکی یا چوبی سیمان را از روی سرامیک پاک نمایید. یکی دیگر از روش های پاک کردن سیمان از روی سرامیک استفاده از آبلیمو است. ابتدا یک کاسه آبلیمو را آماده کنید. سپس، یک پارچه تمیز را در آبلیمو خیس کرده و آن را روی سیمان خشک قرار دهید. اجازه دهید پارچه به مدت 15-20 دقیقه روی سیمان بماند تا سیمان حل شود. سپس، با یک کاردک سرامیک را تمیز کنید.

روش سوم: استفاده از مواد شیمیایی

در صورتی که سیمان روی سرامیک خیلی خشک شده باشد و روش ‌های قبلی موثر واقع نشوند، می‌توانید از مواد شیمیایی مخصوص پاک کردن سیمان استفاده کنید. این مواد در فروشگاه ‌های لوازم ساختمانی موجود هستند. برای استفاده از مواد شیمیایی مانند پاک کننده سیمان، ابتدا دستورالعمل استفاده از آن را به دقت مطالعه کنید. سپس، مواد شیمیایی را طبق دستورالعمل روی سیمان خشک بمالید. اجازه دهید مواد شیمیایی به مدت 1-2 دقیقه روی سیمان بماند تا سیمان حل شود. سپس می‌توانید سیمان را با استفاده از یک اسفنج یا برس نرم پاک کنید.

روش چهارم: استفاده از دستگاه بخارشوی

دستگاه بخارشوی می‌تواند سیمان خشک را از روی سرامیک جدا کند. برای این کار، ابتدا دستگاه بخارشوی را آماده نمایید. سپس، نازل بخارشوی را روی سیمان خشک قرار دهید و بخار را به مدت 1-2 دقیقه روی سیمان اعمال کنید. اجازه دهید بخار به سیمان نفوذ کند تا سیمان حل شود. وقتی سیمان نرم شد می‌توانید به راحتی آن را از روی سرامیک پاک نمایید.

مطالب پیشنهادی:پاک کننده قوی موزاییک

بهترین مایع تمیز کننده سنگ کف و سرامیک

سخن پایانی

پاک کردن سیمان ازروی سرامیک می‌تواند کار دشواری باشد. با این حال، با رعایت نکات گفته شده در این مقاله، می‌توانید به راحتی سیمان را از روی سرامیک پاک کنید و ظاهری زیبا و تمیز به آن ببخشید.

کفسابی یکی از خدماتی است که همه حتی اگر برای یکبار هم که شده باید از آن استفاده کنند و مزیت های آن را ببینند. این خدمات در همه ی نقاط تهران و در اکثر شهرستان ها ارائه می شود.

امتیاز دهید post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری

خانه تماس یکتماس دو